
رویداد I، O 2025 هوش مصنوعی گوگل به جی میل ها پاسخ می دهد
وبو: گوگل اعلام نمود که پاسخ های هوشمند شخصی شده با هوش مصنوعی به جی میل می آیند و مدلهای هوش مصنوعی جمینای(Gemini) می توانند بوسیله رایانامه های گذشته و سایر برنامه ها با اجازه کاربر، به رایانامه های دریافتی پاسخ دهند.
به گزارش وبو به نقل از ایسنا، چه دوست داشته باشید، چه نخواهید، هوش مصنوعی «جمینای» گوگل راه خودرا در بیشتر برنامه های کاری شما گسترش می دهد.
ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2025 اعلام نمود که اپلیکیشن جی میل(Gmail) در آینده ای نزدیک دارای خاصیت جدیدی به نام «پاسخ های هوشمند شخصی» خواهد بود.
ایده این است که هوش مصنوعی جمینای با اجازه کاربر بتواند رایانامه ها یا ایمیل های گذشته و اسناد گوگل را بررسی کند، سپس به ایشان کمک نماید تا به ایمیل های شخصی یا تجاری پاسخ دهد.
«جمینای» همین طور می تواند تمام یادداشت های موجود در Drive را بررسی کند، بوسیله ایمیل، رزروهای مربوطه را جستجو کند و یک برنامه سفر را در Google Docs پیدا کند. همه این موارد را جمع می کند و سپس یک ایمیل پیشنویس می کند که با لحن، سبک و حتی کلماتی که کاربر به طور معمول بهره می برد، مطابقت دارد.
گوگل همین طور می خواهد به کاربرانش کمک نماید تا ایمیل های خودرا با خاصیت پاک سازی صندوق ورودی بهتر مدیریت کنند. بدین سبب بسادگی می توان به «جمینای» اظهار داشت که چه کاری می خواهید انجام دهید. به عنوان مثال می توان گفت «تمام ایمیل های خوانده نشده من از یک شرکت خاص را در سال قبل حذف کن».
یکی دیگر از خاصیت های جدید، برنامه ریزی سریع قرار ملاقات است که به کاربران امکان می دهد زمان هایی را برای رزرو مستقیم از جی میل به مشتریان عرضه کنند.
همه این خاصیت های جدید از تابستان امسال برای مشترکان Workspace گوگل ارائه می شوند.
بااینکه این خاصیت های احتمالاً برای خیلی از کاربران مفید خواهند بود، اما تعدادی از کاربران نیز افزودن خاصیت های اخیر توسط گوگل را مزاحم و ناخوشایند می دانند.